SIEMACHA

Tworzymy otwarte, zasobne i uczące się społeczności oparte na wolnym wyborze, szczerym dialogu i poszanowaniu zasad.


Przejdź do siemacha.org.pl

lub wybierz obszar, który Cię interesuje
TERAPIA
Siemacha Bar

Com-Com Zone - Aktualności

Aqua Tabata

Publikuje Com-Com Zone Kraków Nowa Huta, 16/04/2015
Kategoria: Informacje

Nowe zajęcia w Com-Com Zone Nowa Huta! Zapraszamy od 8 maja.
Aqua Tabata, to ekstremalny, interwałowy trening metaboliczny prowadzony w wodzie. W równomierny sposób angażuje jak najwięcej mięśni naszego ciała. Dzięki temu "podkręca" metabolizm i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Celem treningu jest poprawa zarówno wydolności anaerobowej (beztlenowej), jak i aerobowej (tlenowej), a co za tym idzie - zwiększenie wytrzymałości i wydolności organizmu. W związku z tym spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej jest "skutkiem ubocznym" intensywnych ćwiczeń.

Serii ćwiczeń nie wolno wykonywać na czczo oraz zaraz po posiłku. W związku z intensywnością treningu należy dbać o regularne uzupełnianie elektrolitów w organizmie i odpowiednią suplementację.

Metoda składa z 4 minutowych bloków - w każdej części jest 8 interwałów. Każdy interwał to 20 sekund ćwiczeń i 10 sekund przerwy. Celem jest wykonanie jak największej liczby powtórzeń danego ćwiczenia z jednakową intensywnością. Intensywność ćwiczeń ustala uczestnik zajęć - mają być na tyle ciężkie, aby czuł, że brak mu tchu, ale i na tyle lekkie aby dotrwał do końca zajęć.

UWAGA!
Nie poleca się go osobom początkującym oraz o słabej kondycji.
Bezwzględnym przeciwwskazaniem są choroby układu krążenia. 

Dlaczego tabata w wodzie?
  • trening w wodzie nie obciąża kręgosłupa, stawów, wiązadeł ani ścięgien - kontuzje podczas ćwiczeń w wodzie praktycznie się nie zdarzają
  • opór wody jest 12-krotnie większy niż powietrza, dlatego ćwiczenie w wodzie to idealny trening oporowy
  • temperatura powoduje, że nawet przy większym wysiłku nie czujemy od razu zmęczenia - czas wystąpienia zmęczenia jest opóźniony
  • ciśnienie hydrostatyczne działa na ciało i wywiera duży wpływ na klatkę piersiową, ułatwiając wdech i stawiając opór przy wydechu (poprawiamy wydolność oddechową)
  • woda podnosi bezpieczeństwo wykonywanych ćwiczeń
  • wyporność wody zapewnia, że ćwiczenia te są prowadzone w pełnym odciążeniu. Ciało zanurzone w wodzie staje się lżejsze o około 90 % czyli osoba ważąca 70 kilogramów w wodzie ma jedynie 6! Dzięki temu podczas zajęć nie odczuwa się wysiłku, mimo że mięśnie pracują bardzo intensywnie!

Tagi: aqua aerobic